oldmolly

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Snack om snack

Av oldmolly - 3 februari 2010 18:31


Har varit på kurs om samtalsmetodik idag, har pratat och lyssnat hela dagen. I dag kom jag faktiskt ihåg att stänga av mobilen, det är ju nästan alltid någon som glömmer det, men idag slapp jag att vara den som fick skämmas. Jag stängde även av vibrationssignalen, för den hörs ju den också samt signalen för mess.


Vid lunch tog jag fram mobilen och läste ett mess från en kompis som bor 2½mil bort. Där stod:

Vargen har hälsat på hästarna. Han gick samma väg som jag, när jag bär hö till hästarna – rätt över berget bara 2 meter från huset.”


  

Min vän är jägare sen barnsben, har växt upp med naturen och bor i skogen, så jag är helt säker på att han har rätt. Åh, så spännande! Tänk om man fick se en varg. Här i Stockholmstrakten är vi inte vana och tycker det är mycket exotiskt med varg.


Framemot sen eftermiddag började det snöa här, SMHI utfärdar klass 1-varning. Blåst och 1 dm nysnö lovas det. Räcker det inte snart? Var gör man av allt snö? Det finns snart ingenstans att lägga den. Tur att man har snälla grannar med traktor. 

   

Senare på kvällen, hittade jag inte mobilen. Tog därför fram den fasta telefonen och slog mobilnumret, som jag brukar göra, när jag inte hittar den. Tror ni att den ringde då?



 
 
Monica

Monica

3 februari 2010 19:22

Jo jag vet det som tur är är nog dom flesta knölar ofarliga, men man blir lite orolig när dom sitter fast i bröstvävnaden och inte i huden.
En dröm skulle gå i uppfyllelse om man fick se vargen, ett par håller till uppe i Riala inte långt från oss.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

3 februari 2010 20:46

Spännande! Vore glad för ett endast yl, att få se en är väl bara att drömma om. Har din vän hästarna utomhus, är det kanske Islandshästar?
Ja du min mobil och jag är inte heller så kontanta, mest för att jag glömmer att ladda den:-)

http://barasaras.bloggplatsen.se

 
oldmolly

oldmolly

4 februari 2010 10:41

Suck! Börjar få ont i ryggen av all snö.
Jo, hans hästar går ute, fast hagen ligger alldeles in vid huset. Det är en tinker och en nordsvensk.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards