oldmolly

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Nu får det vara nog

Av oldmolly - 21 februari 2010 17:30

  Även den värsta snöälskare har väl ändå fått sitt. Ska det aldrig räcka med snö?

   

Jag försöker att hålla efter, så det ska vara gångbart


Min rygg håller på att gå av. Jag skottade 2½ timme i morse och ändå är det lite kvar på garageuppfarten, men jag orkar snart inte att slänga upp snön tillräckligt högt för att det ska komma upp på snövallen. Bra kvinna reder sig själv, men ”Lilla gubben” får nog ta och hjälpa till med snöröjningen den här gången.


Jag fick även skotta balkongen och taket på växthuset, eftersom det hade lagt sig en meterhög vall ovanpå växthuset i natt. En ruta spräcktes för ett par veckor sedan, för att jag slarvat med skottningen.

  

 Här ser man ser övre kanten på växthustaket och ovanpå den 1 meter höga drivan


Det enda bra med vintern, som jag ser det, är:  

  1. Man kan tända en massa ljus - ja, riktigt frossa i dem (jag är missbrukare av stearinljus och

    tänker gå med i anonyma ljusmissbrukare).

  2. Man slipper raka benen.

  3. Det är myggfritt

  4. Mördarsniglar är synnerligen sällsynta

  5. Snökristallarna är fina

  

Iskristaller på växthusrutan


Nu får det banne mig vara nog. Nu tänker jag starta en klubb: ”Vägra vidare vinter”. Vi måste få politikerna att ta itu med denna angelägna fråga. Länge nog har vi stått ut. Så här kan vi bara inte ha det! Politikerna struntar i oss vintervägrare; men det får vara slut på det nu. De måste lyssna på oss och göra något åt denna så angelägna sak. Annars röstar vi på Sommarpartiet nästa gången.

 
 
Lena

Lena

21 februari 2010 17:58

Ser ut som hos oss i norrland. Men snart kommer våren och då glömmer vi den snö som föll ifjol.
Roligt att hitta någon fler jämnårig. Ska följa din blogg. Titta gärna in hos mig på Lilla hönshuset.
Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 februari 2010 18:25

Nej för guds skull blanda inte in politikerna i vädret igen, då kommer skatterna att gå i taket när dom ska leka gud.
Just nu så är den största fördelen med supervintern att det blev helt tyst om den global uppvärmning, det tackar vi för.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
margus

margus

22 februari 2010 19:26

Tack för kommentar i min blogg. Har just surfat runt här lite och finner så vackra bilder. Vilken otroligt lyckad bild med isrosorna! Fantastisk. Funderat på att använda den som fondtapet nånstans?
Du har rätt, mördarsniglarna kommer nog att dö i stort antal (hoppas jag). Det bästa med denna hemska vinter är att vi är i gott sällskap, det har drabbat många.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards