oldmolly

Alla inlägg under februari 2010

Av oldmolly - 2 februari 2010 09:48

  I går hade jag glömt att slå ihop min bärbara och när jag vakande var den invaderad.



  


När kommer musen?

Av oldmolly - 1 februari 2010 12:02


Vackra, snabba och ordentligt på röken, drar de fram i stora flockar. Stundtals krockar de olyckligt mot ett fönster. Det är inte lätt att skilja på hårda fönster och ofarliga öppningar, när man har smakat alkohol.

  

   

Sidensvansar tramsar i en björk, de är inte stilla en sekund


Tidigare i vinter har man sett björktrasten (snöskatan) kalasa på bären, men nu kom den äntligen, min favo-fågel, sidensvansen.

   

Varje vinter äter sig flockar av sidensvansar ner genom Sverige. I år finns (snart: Fanns) det gott om rönnbär till glädje för fåglarna. Eftersom rönnbär innehåller en del socker, så jäser de rara bären. Det blir många orgier i fågelflockarna.

 

De är så vackra och skygga, men det är svårt att komma dem riktigt nära, så man kan se alla detaljer. Störst chans får man, när de har ätit sig riktigt mätta, för då är de så lagom nyktra. När alkoholen går in så går försiktigheten ur.


Passa på och njut när du ser dem, för snart har de dragit förbi.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards