oldmolly

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av oldmolly - 16 mars 2010 18:32

  Jag har den senaste tiden jobbat hårt för att förbättra min fototeknik. I förrgår slog jag på stort och köpte ett litet teleobjektiv. Så då är det väl klart, att jag måste ut och pröva det också, eller hur?

   

Så fort jag närmar mig, sticker de


Den senaste veckan har det kommit sex sångsvanar till Vallentunasjön. De ligger där ån rinner ut och där vattnet är öppet. De är mycket skygga och man får verkligen smyga för att komma åt dem.

   

Herr och fru Skrak fick också vara med på bild


Tyvärr är det inte helt riskfritt att gå ut på isen. Dels varnar kommunen nu för att överhuvudtaget ge sig ut på isen. Trots att det varit så kallt har isen varit täckt av ett tjockt lager snö, som innebär att isen inte har blivit ordentligt etablerat. Dels ligger svanarna oftast inne i vassen, vilket medför risk för dålig is. Ytterligare försvårade är den djupa snön, som först bär och sedan brister, när man tar ett steg framåt.

     

En vanlig gräsand fick duga så länge


Det låter ju en hel del, när man tar sig fram i snön på det sättet och när man äntligen kommer fram där svanarna var, när man började sin framfart, har de kloka djuren för länge sedan dragit någon annanstans.

  

   Till slut fick jag i alla fall några bra bilder, men inte med mitt nya objektiv. Den här är tagit med ett vanligt 18 - 55.


Jag jobbar vidare med detta...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards