oldmolly

Alla inlägg den 8 april 2010

Av oldmolly - 8 april 2010 18:55

  Lärkan har hörts till i flera dagar. Jag önskar att jag kunde lägga in ljudet åt er. Det finns en liten snutt på You tube av usel kvalitet. Gå in på:

http://www.youtube.com/watch?v=iTuk0CtsxUU

Däremot hittade jag massor av näktergal. Men den är inte här – ännu:

http://www.youtube.com/watch?v=V3FjjRhs3LM&NR=1


Idag såg jag flera överkörda paddor. Det var ju i och för sig inte så roligt, men paddorna är ett vårtecken i sig. Tyvärr var inte kameran med då.


  

Däremot tog jag en runda i trädgården och hittade flera nya vårtecken – eller gamla, bortglömda vänner egentligen. Man glömmer bort en massa blommor under vintern. När de nu sticker upp sitt lilla nyvakna ansikte, så tänker jag: Ja visst, de där blommorna satte jag ju förra året!


Snödropparna är ju inte så märkvärdiga egentligen, alla har ju dem; men ändå så välkomna och vackra. Min trädgård ligger i en svag nordvästlig sluttning och de flesta blommor, som för länge sedan kommit fram hos grannarna, kommer fram lite senare hos mig. Men då står de desto längre. De är lika omtyckta i alla fall.


  

Små, små scilla är på G.


  

De här har fin färg, men jag kommer inte ihåg vad det ska bli. Det visar sig väl i sinom tid.


  

Här är det vitsippor som snart slår ut sina vita ansikten.


  

Hasselbusken står med sina sprickfärdiga hängen – hasselns manliga könsorgan, om ni ursäktar. Jag försökte hitta de små kvinnliga dito, men de har nog inte kommit ännu.


  

Och apropå könsorgan – kolla rabarbern! Vilka associationer får ni, när ni ser denna? Det är nästan så jag rodnar.


    

Mina löjtnantshjärtan finns i både en vit och en rosa variant. Tänk att man kan se skillnad på dem redan som små foster.


  

De här påskliljor är köpeblommor, men jag har egna under myllan också.

      

För 1 veckan sedan var baksidan full av snö, nu är det nästan snöfritt. Va fort det går!


  

Vallentunasjöns is ser ut som den tänkte ge upp när som helst.

      

Förmiddagen var skön i solen. Vi, hunden och jag, passade på att ta en liten the-paus efter dagens motionsrunda. Fast hon var måttlig imponerad av the och passade i stället på att vila en stund i solen. Snart nog tycker hon, att det är för varmt och söker skugga.



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards