oldmolly

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av oldmolly - 25 oktober 2010 17:12

  Jag reser ganska mycket, det blir nog ungefär en gång per månad. Ibland bara till Nordmaling eller Nynäshamn. Ibland till Barcelona eller Athén. Nån gång blir det en riktig RESA. Eftersom jag snart fyller jämt, tänkte jag ge mig själv en sjusärdeles present, en resa för livet.


För 8 år sedan var jag i Kenya, det var en resa för livet, det också. Jag var inte på de vanliga turistställena – jo, jag var faktisk på safari i Masai Mara och Nakuru-reservatet; men framför allt var jag i Eldoret och på Lamu. Eldoret är centrum för alla kenyanska löpare, här har de alla sina träningsläger. Lamu är en liten ö i Stilla havet utanför kusten, utan vägar och bilar. Jag blev totalt och helt förälskad i Afrika då.

     

Kilimanjaro


Nu tänkte jag återvända till Afrika igen. Denna gång ska jag gå upp på Kilimanjaro. Eller i alla fall göra ett försök. Det är bara 60% som lyckas komma ända upp och ca. 10 personer dör där varje år i samband med detta, men... Jag ska i alla fall göra ett försök. Om jag inte lyckas, så kan jag leva med det. Men jag kan inte leva med att aldrig ha försökt.


     

Zanzibar


Bestigningen av Kilimanjaro tar 1 vecka. Därefter tänkte jag återhämta mig i dekadent lyx på Zanzibar, där jag har bokat ett lyxhotell med all inclusive. Vem ska man skämma bort, om inte sig själv – någon gång i livet. Jag har drömt om detta sen jag var i Kenya förra gången. Nu ska min dröm snart gå i uppfyllelse.


  

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards