oldmolly

Alla inlägg den 8 november 2010

Av oldmolly - 8 november 2010 17:12

    

Jag tror inte på en högre makt. Andra må tro vad de vill, det är en privatsak, tycker jag. 

  

Däremot tror jag på en andlighet. Att man kan finna en mening med livet, utan att för den delen lämna över ansvaret på någon eller något annat.

   

Andlighet kan jag finna i naturen, vackra vyer, umgänge med djur och familj. Men faktisk även i en kyrka. Inte för att det har med religion att göra, snarare för stillheten och skönheten, som man kan finna här.   

Här om dagen slank jag in i Vallentuna kyrka och tog lite bilder. Jag passade på, när inte Smilla var med. Blev lite besviken på att den var så naken inuti. Kyrkan är från sent 1100-tal, så jag hade lite större förväntningar på takmålningar och dylikt. Jag har varit där förut, men inte tänkt på just detta. Kyrkan bann för ca. 150 år sedan, kanske därför som den är så ”avskalad”.

   

Lite bilder blev det i alla fall.

  

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards