oldmolly

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Hurra, va jag är bra!

Av oldmolly - 30 november 2010 17:04

  I går hade vi avslutning i min klass och jag har nu avlagt min ”baddare” inom grenen att överleva i kallt vatten.

  

 Så här vackert är det i Vallentuna simhall


Eller som det egentligen ligger till: Jag har nu gått kursen ”Crawl för vuxna nybörjare”. Det innebär inte att jag kan crawla hur länge som helst, men jag kan i alla fall hjälpligt ta mig fram några hundra meter i en inte alltför gropig sjö.


Har länge, nog hela mitt medvetna liv faktiskt, haft en hemlig dröm – att kunna crawla så där stiligt som ”riktiga” simmare kan och beslöt mig för ungefär ett år sedan, att nu jävlar... Sen fick jag leta och därefter vänta på att det skulle bli en kurs med plats för mig. Det tog tid.

    

Den där delfinliknande varelsen som glider fram i vattnet - DET ÄR JAG!


Det är en fantastisk känsla att kunna crawla och det är otroligt roligt att kunna utvecklas och bli bättre i min höga ålder. En ålder då man vanligtvis blir sämre vad gäller fysiska prestationer. Jag kan bara rekommendera det, inte bara till ”gamlingar”. Jag är så otoligt glad att jag tog tag i det och genomförde min dröm.

  

Här har vi den stolta avgånsklassen (jag i mitten) 


Funderar starkt på att anmäla mig till fortsättningskursen nästa termin.

 
 
Ingen bild

Minstingen

30 november 2010 19:27

Jag tycker verkligen att du ska fortsätta med tanke på vilka framsteg du har gjort =)

 
Marianne

Marianne

1 december 2010 06:58

Grattis!
Jag fick lära mig crawla av en löparkompis dotter för inte länge sedan. Jag förstår precis!
Hemlig dröm. Eller hemlig skam över att inte kunna simma "på riktigt" har jag vunnit över. Men så jobbig det är!

http://www.mariannefricke.blogspot.com

oldmolly

1 december 2010 13:59

Ja järnspikar! Trodde jag visste vad trötthet var.

 
Monica

Monica

1 december 2010 07:46

Grattis.
Ja 19,1 här blir korta och flera utgångar i dag.

http://ingemix.bloggplatsen.se

oldmolly

1 december 2010 13:58

Bra med katter. Mina vill bara vara ute, när de måste (av naturliga skäl).

 
Ingen bild

corn

2 december 2010 17:43

Grattis! Snart avlägger jag min :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards