oldmolly

Alla inlägg den 10 december 2010

Av oldmolly - 10 december 2010 15:49


    


Man kan inte äga en katt, men en katt kan bestämma sig för att äga dig. Om du faller den i smaken, vill säga. Blir du accepterad av en katt, bör du känna dig som mycket hedrad, det är inte alla förunnad.   

Silke, den enda tama i denna bildkavallkad, vill bli kliad på magen


Jag är adopterad av tre katter, Milou, Claudia och Silke. De två sista kan vid första anblicken upplevas som lika till utseendet, men där bedrar man sig. Varje katt är unik, vanliga katter finns inte

   


Som av en händelse ”föll” jag över en liten bok om katter, som jag tänker ge bort som julklapp till en kattägare. Kunde inte hålla mig från att läsa den själv. Här följer några utdrag ur denna:


-Att bada katten kräver råstyrka, mod – och en katt. De sista brukar vara nog så svårt att få tag på då.


-Lycka lyser inte lätt på min skuldra såsom en fjäril. Hon slår sig ner i mitt knä och kräver at jag kliar henne bakom örat.


-Katter är smartare än hundar och hästar. Man kan inte få katter att dra en släde genom snö.

Kvinnor och katter gör som de vill. Män och hundar bör slappna av och vänja sig vid tanken.


-Katter erbjuder oss inte sina tjänster, de erbjuder sig själva.


-Hundar har ägare, katter har personal.


-En katt kommer när du kallar – om den inte har något bättre för sig.


-Tid som man tillbringar i katters sällskap är aldrig bortkastat tid.


  

Om du har en katt inneboende hos dig, så kan du känna dig utvald

(Eget påhitt)

  



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards