oldmolly

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Bambi strävar vidare i snön

Av oldmolly - 26 december 2010 17:22

     

I går åkte Anki och jag två varv med laggen på slingan, som är ganska kuperad = 10km. Lika kul som vanligt var det, jag ramlade ”bara” fyra gånger. Min vänstra tumme tog lite stryk i samband med en av djupdykningarna. Det blev en liten stukning.

  

Nu är den inte så mycket att räkna med de närmaste dagarna. Ska jobba i natt – undrar hur det blir att skruva isär droppslangar och dra upp sprutor. Hmm, får kanske be patienterna om hjälp med vissa moment. Men lite spill får man räkna med. Tror att jag ska köpa såna där stavar, där stropparna mer ser ut som en halv vante, för att skona handen.   

I dag klickade jag iväg anmälningen till Engelbrektshalvan, så nu finns ingen återvändo. Jag har i alla fall 1½ månad kvar, det ska väl gå att träna upp sig lite mera tills dess. Det är nog mera tekniken som behöver slipas, konditionen är ganska god.

 
 
Monica

Monica

26 december 2010 17:43

Tur man inte ligger på sjukhus;-);-)
Läcker bild på solen och grinden, ja nog ser man mer när man är ute nu för tiden alltid.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
anne-lie

anne-lie

26 december 2010 18:23

Två varv var himla bra gjort! Själv gick jag en runda på lite över en timma - alltid något;-))
Var rädd om den där handen du!

http://favouritemum.blogspot.com

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

26 december 2010 19:54

Hm...stukad tumme kunde lika gärna vart ett brutet ben, tror jag håller mig till sparken -något att hålla i men 1000an vet om den inte orsakat min muskelvärk. Inte ont i vila när jag ligger ner. Jobbigt att jobba när man inte är kurant.

http://barasaras.bloggplatsen.se

oldmolly

27 december 2010 17:26

Det är aldrig roligt, när inte kroppen står én bi. Hoppas på bättring för din del.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards