oldmolly

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Konstrunda i Vallentuna

Av oldmolly - 9 januari 2011 17:35

  Dagens töväder fick det att droppa överallt.

     

Konstigt, så här års brukar det ju vara så förbaskat kallt!

  

   

En granne brukar varje år bygga fina figurer i snön. Förra året var det Eiffeltornet med en marschall i toppen. Tidigare har han skapat stenhuvuden, såna som de har på Påskön. I år blev det en drake som sprutar eld mot en isborg. Han blir duktigare och duktigare för varje år.


Tänk om hela gatan kunde göra så, så mycket folk som skulle vandra hit och titta.

   


   Jag tog upp idéen och gjorde om en stor snöhög utanför entrédörren till en jättestor björn – en isbjörn. För att ge den lite stadga, tog jag en blomspruta och sprejade den, så den skulle frysa till ordentligt.


Tyvärr rasade huvudet på grannes drake under dagen; men min isbjörn står kvar – än så länge.

 
 
junitjej

junitjej

9 januari 2011 18:52

En sådan duktig granne! Men din isbjörn är ju helt makalös också! Kanonfin!

http://junitjejen.se

 
Monica

Monica

9 januari 2011 19:10

Varför har man inte en sådan granne.
Vilken resa ni ska ut på blir nog en riktig upplevelse, nä bärare skulle jag inte vilja vara.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

9 januari 2011 19:15

Men oj, vilken talang. Jätte fint. Men nu töar de säkert bort, men ingen lycka varar för evigt kanske.

http://aake.bloggagratis.se

 
Sinna

Sinna

10 januari 2011 09:05

Vad läckert...JA det vore ju häftig om hela grannskapet gjorde lika :-)
Kram Sinna

http://sinnasidan.blogspot.com

 
Karin

Karin

10 januari 2011 15:49

Hej!
Hittade din blogg via skånepågen. Jag är skånetös, och blev mäkta imponerad av din isbjörn! Är avis på din förestående resa.....
Kram Karin

http://pixelmojan.se

oldmolly

11 januari 2011 08:50

Va kul! Välkommen!
Ska titta in till dig om en stund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards