oldmolly

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av oldmolly - 10 februari 2011 18:50

    


Förmodligen eftersom jag själv är kvinna, så undrar jag, hur man frivilligt kan gå med på att alltid klä sig i långa klänningar och slöjor, men man ska antagligen inte underskatta det sociala trycket här där 90% är muslimer.


  

Ärbar med europäiska mått mätt


Här i Skandinavien är vi vana vid rätten till vår kroppsliga frihet. Fria från förtryck av männen och fria från förtryck av religionen. Sen kan man ju diskutera om vi verkligen är fria, när vi låter våra kroppar genomgå diverse plastikoperationer för att tillfredsställa trycket att vara ständigt ung och vacker. Jag efterlyser rätten att bli gammal och skröplig, men det är en annan historia.


  

Ett sätt att smycka sig är att henna-tatuera sig på händer och fötter. Det försvinner efter någon vecka.


Hur som helst, jag försökte att fota kvinnor på Zanzibar, trots deras genuina motvilja. För detta ändamål var jag tvungen att smyga. Här kommer några exempel:


  


  


  


  

Det mesta bärs på huvudet, även om händerna är fria. Här under är undantaget som bekräftar regeln.


  

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards