oldmolly

Alla inlägg den 5 april 2011

Av oldmolly - 5 april 2011 18:16

   ... vintern har tappat greppet. Inte ens våren tvekar.


   I går tog jag ett kort på framsidan av trädgården mot gatan. Då var det en hel del snö kvar, idag är den nästan helt borta.


Varje dag, ibland flera gånger om dagen har jag varit ute och fördelat ut snön, så att den ska tina fortare. Jag lät en bit av snötäcket ligga kvar som ett riktmärke (fast på bilden har den smällt ihop med ca. 75%); bara så jag skulle kunna se hur det skulle se ut om jag inte hjälpte till. Nu är är tårtbiten helt borta.


 

Här ser man min ”tårtbit” av snön, som jag sparade – till igår.


 

Ett säkert vårtecken är bilen/traktorn som sopar bort gruset, idag såg jag den för första gången.


 

Här är gångvägen befriad för det retsamma gruset, som alltid letar sig ner i mina skor. Just det där farliga gruset, som man slirar så lätt på, när man kör cykel, moppe eller MC.


  

En flock med tranor kom flygande över Vallentunasjön, för att sondera terrängen, man hörde dem på långt håll – långt innan man kunde se dem.


   Han-duvorna kuttrar och försöker locka till sig en vacker hona.

    Skrattmåsarna har kommit (de är faktisk flyttfåglar).


 

En av dem retade sig på en vår fiskhägrar, som faktisk bor här året runt. Måsen jagade den stackars hägern runt, runt.


 

Slutligen satte hägern sig i ett träd, lite mobbad kände han sig nog och undrade vad han gjort för ont.





Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards