oldmolly

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Har under sommaren försummat min stackars blogg å det grövsta

Av oldmolly - 15 juli 2011 10:21

   Har därtill fått en liten släng av mental datorallergi och känner lite ångest och tvång att ta itu med mailen och annat som väntar. Då är det mycket lättare att låta bli att sätta på den. Min trådlösa uppkoppling har dessutom krånglat och jag hatar att lösa sådana problem. Det jag inte ser, finns inte.


Således är det mycket lättare att gå ut med en spade eller en sekatör och gräva eller klippa lite här och där. Det finns alltid något att göra på tomten. De dagar man arbetar i trädgården, är aldrig bortslösade.


Men en sån här regnig dag är det liksom lite lättare att stanna inne och sätta sig vid bordet, starta upp datorn och knappa hit. Nu finns inga bra ursäkter och då får jag ta tag i det som jag undvikit under alla de vackra dagarna som gått.


Alltså – härmed en liten uppdatering.


I går kväll, då jag kommit till jobbet och mitt under rapporten, tittade jag ut ur fönstret och såg en fantastisk himmel. Strax efter rapporten ringde jag lilla gubben och instruerade honom att fota den, för samma himmel som jag hade 1,5 mil bort hade han över vår hemmahimmel.


   

Efter förklaringar om hur man ställer in kameran, tog han kort på den vackra himmelen. Jag tycker att han lyckades ganska bra, med tanke på att han i stort sett är helt kamera-analfabet, i alla fall när det gäller en systemkamera.


 
 
Lena

Lena

15 juli 2011 11:21

Förstår precis att datorn inte ligger på prio 1 under den här ljuvliga tiden då man bara vill vara ute, slappa och skrota omkring i trädgården. I vår stuga har vi inte ens el, så jag lägger också undan datorn under långa tider just nu. ha en fortsatt trevlig juli!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

16 juli 2011 20:32

Samma för mig, betr. bloggen. Ja nog är det en lycka att ha jord och spade. En lisa för alla sinnen.

http://aake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards