oldmolly

Alla inlägg den 29 juli 2011

Av oldmolly - 29 juli 2011 09:35

  Det senaste åren har min nästyngsta dotter, Cornelia, varit blomsterflicka på DN-Galan. Om jag inte missminner mig allt för mycket, var det i samband med OS-fackelstafetten, som drog genom Sverige i samband med OS år 2004. Cornelia jobbade som välkomstflicka på hotell Malmen. Hon stod där, när de prominenta gästerna anlända med buss och sa: ”Förfriskningar till höger och toaletter till vänster". Detta gjorde hon tydligen så bra att hon ”upptäcktes” av DN-galans general Reine. Han gav henne sedan det eftertraktade jobbet som blomsterflicka och hon fick därmed mingla med alla de stora stjärnorna.


  

Cornelia kallas inom familjen för ”Corny”, vilket ju på engelska betyder ”knäpp” ungefär. Hon presenterade sig i samband med DN-evenemanget för någon av stjärnorna på följande sätt:


”Hello, I´m Corny, and that´s also my name”


I samband med att hon en gång skulle lämna blomsterkvasten till en av de kenyanska löp-vidundern, skulle hon klappa honom på ryggen; men missade lite och det blev i stället en klapp i rumpan. Det har vi, inom familjen, skrattat åt många gånger.


Sedan 2004 har hon således varit blomsterflicka där, men i år tillbringar hon semestern på annan ort och kan därför inte ställa upp.


Yngsta grenen på familjeträdet, Tilda (den vilda), blev då tillfrågad och ska nu ersätta de senaste nio (är det verkligen så länge?) årens blomsterflicka.


Under nästan alla dessa år (utom de gånger mitt jobb har hindrat mig; men då har jag hunnit titta lite på henne via tv), har jag suttit på läktaren och, dels njutit av friidrott på hög nivå, dels njutit av min dotters framträdande, vilket har gjort kvällen dubbelt njutbar.


  

Även i kväll kommer jag och titta på DN-Galan. Bolt springer ju, precis som förra året (mitten). Det vill jag inte heller missa.


Jag är glad att traditionen stannar inom familjen även i år. Och Reine - nu då barnbarnen börjar anlända, så är även tillväxten säkrad.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards