oldmolly

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av oldmolly - 17 augusti 2011 18:39

  Jag tycker om grodor. Inte vet jag om det är min längtan efter en prins som avgör, men jag tycker de bidrar till en komplett trädgård. Och så har de ett sympatiskt drag: De äter sniglar.


Jag för ju ett väpnat krig mot sniglarna, särskild mördarsniglarna, som äter mina kära trädgårdsväxter. Med tanke på grodornas ringa storlek, tvivlar jag på att de äter de riktigt stora sniglarna; men för att en snigel ska bli stor, måste den först vara liten, och det är då grodorna kan göra nytta.


Efter att jag anlagd min damm, har grodorna blivit trevligt frekventa. Dels har jag märkt att det hoppar smågrodor lite här och där, dels har jag en stor groda, som bott i dammen hela säsongen. Han är ganska blyg, trots detta lyckades jag få en bild på honom här om dagen.


   Min prins. Daniel kallar jag honom


Faktisk tycker jag att sniglarna har varit mer blygsamma till antalet i år, så det verkar som om grodorna gör nytta.


Och, flickor, kom ihåg: Man måste kyssa många grodor, innan man hittar en riktig prins.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards