oldmolly

Alla inlägg under september 2011

Av oldmolly - 23 september 2011 19:43

  

I går var jag ute alldeles själv i 5 timmar och plockade svamp. Märkligt så tiden bara försvinner, när man går där med rumpan i vädret. Något mer avkopplande är svårt att tänka sig.

Av oldmolly - 22 september 2011 21:04

Såg den här blådåre i Stockholms Ström här om dagen.

           

Gör om det om ni törs.

Av oldmolly - 15 september 2011 20:34

    

Denna tomat är större än en tennisboll. Gurkan får en falukorv att skämmas


Årets växthusskörd blev riklig - tack vare hästgödseln kanske? Tomaterna är jättestora, ingen är mindre än av en tennisbolls storlek och inga har ännu spruckit. Smaken är delikat. Bruschetta avnjuts flitigt i vårt hem nuförtiden.


Gurkor har jag för första gången vågat mig på. Antalet var måttligt; men storleken däremot helt omåttlig. Jag behöver två händer för att nå runt de största och ännu flera är på G.


I dag skördades årets första fikon; men av vindruvorna blev det intet. Undrar varför.


Sen har vi min stora besvikelse – blåregnet. Jag har haft det i fem år nu – i växthuset. Jag har beskurit det enligt alla konstens regler och jag har låtit bli att beskära. Sak samma, det växer så det knakar, men det vägrar konsekvent att ge minsta lilla blomma. En chans till ska det få. Nu i höst ska jag beskära det stenhårt och om det inte blommar nästa vår, flyttar jag ut det i den grymma, oskyddade trädgården, där den kan få stå och skämmas. Sen köper jag ett nytt till växthuset. Basta!


  

En av veckans spektakulära solnedgångar.

Av oldmolly - 8 september 2011 09:42

  Jag sitter och väntar på att regnet ska lätta; men det verkar aldrig ge sig. Hade tänkt en promenad. Får någ ta till gummistövlar och regnjacka, om jag ska klara mig utan att frysa.


 

Bilden är tagen för några veckor sedan strax efter ett regn över Lidingö,


Hoppas att det lättar snart i alla fall.

Av oldmolly - 2 september 2011 19:58

   

När man själv är fotograf, får man sällan vara med på bild. Därför är alla sätt, utom de dåliga, bra.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards