oldmolly

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Kom i form!

Av oldmolly - 19 januari 2012 17:29

   

Här är senaste reklam för att sälja motion. Vem skulle det hjälpa mest, mig eller de som säljer konceptet?


Vadå? Utgår man ifrån att jag inte sköter min hälsa? Skulle jag inte vara i form, som tränar minst 1 timme varje dag? Ok, jag är inte i den form jag var förr, när jag vann mina SM-medaljer. Med ålderns rätt har jag sänkt kraven, inte minst eftersom mina knän har sagt ifrån sig långdistanslöpningen; men det finns mycket annat man kan ta till. Ridning, simning, skidåkning, cykling på landsväg och i terräng, skridskoåkning och långa, raska promenader med hundarna. 1 timme/dag eller 5 km/dag är mitt eget minimikrav. Att cykla 5km är ingen match, så där gäller regeln om minst 1 timme och att simma 5km är ganska långt om man inte heter Alshammar, så då passar det också bra med 1 timme. Att rida åka skidor eller gå 5km passar mig bra. Allt handlar om att jag vill må bra och bevara min hälsa så länge jag kan. Att det är trendigt att ”träna”, det struntar jag fullständigt i, jag blir bara mer anti.


Varför utgår all massmedia och motionsinstitut ifrån att jag behöver träna mera? De kommer med klämkäcka uppmuntrationer, om att komma igång och få bättre kondition, plattare mage och komma i form till badsäsongen. Träna, ät rätt och bli en bättre människa! På köpet utlovas en bättre figur och ett vackrare ansikte och allmänt yngre och fräschare utseende.


Men hallå – vem har sagt att jag inte är nöjd med mitt utseende? Va fräckt! Borde jag vara missnöjd? Jag spyr snart på alla skräddarsydda träningsprogram och personliga tränare. Kalla mig gärna stöddig, antag bara inte automatiskt att jag är en soffpotatis. Visst, det finns definitivt de som behöver röra på sig betydligt mera än de gör; men varför dra alla över samma kam? Låt mig vara, jag är ingen dumbom. Jag kan själv!



 
 
T

T

20 januari 2012 10:15

Det är ju fel av media att "dra alla över en kam"!!! JAG skulle inte heller ha "viktproblem" om det inte var för medicinen! Men från och med måndag kommer jag ju att minska på dosen och hoppas då få lite "draghjälp"./ Måste säga att det nu är lite svårt att läsa Din text om man inte markerar den.

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 januari 2012 11:02

Det löser man med tre schäfrar att sedan snön kom och man får skotta ger en hel....s form;-))))) om än lite träningsvärk.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

24 januari 2012 06:09

Ja, visst blir man irriterad på all denna "hälsoreklam"! Jag är inte lika duktig motionär som du... men jag vill inte bli pådyvlad någonting.
Såg att du haft problem att kommentera hos mig - har försökt åtgärda med tips från olika håll - hoppas det funkar. Jo jag såg att du lyckades lämna kommentar på senaste inlägget :)
Önskar dig och Kim en bra vecka!

http://ankistankar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards