oldmolly

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av oldmolly - 10 februari 2012 08:05

  ...kan man sjunga på samma melodi.


 

Tja, det där med vinter har jag splittrade känslor inför. Just nu har vi minus 19 här, och jag har det förmodligen inte värst. Längre uppåt Roslagen, Svanberga t.ex., brukar det vara mycket kallare. Och bil-eländet vägrar att starta. Den står utanför grinden ungefär 10 meter från brevlådan, vilket medför att vi inte har fått någon morgontidning, eftersom tidningsbudet tar alla chanser att INTE ge oss någon DN. Må hin håle hemsöka honom!


Men jag måste erkänna att jag tycker det är vackert.

   

Var i Nynäshamn i dagarna. Gick längs havet och njöt av utsikten. Om man nu MÅSTE förlika sig med vintern, så kan man ju framhålla att det faktiskt är lätt att få fina bilder.


 

Utsikten från dotterns farstutrappa, just då var det  -24. Kan man bo vackrare?


 

Solen kämpade med frostdiset.


   

Gotlandsbåten på väg ut.


 

Tallriksisen ser ut som en vacker mosaik


 

 

Stenarna, som ser så vackra och mjuka ut, var under snön helt glaserade med blankis. Det var förenad med livsfara att ge sig ner på dem. Riskan att ramla i det iskalla vatten var överhängande.


Jag kämpar väl på ett tag till.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards