oldmolly

Alla inlägg den 9 april 2012

Av oldmolly - 9 april 2012 16:43

   

När man värmer upp en stuga, som annars står kall under vintern, så vaknar en och annan insekt som inte är menad att vakna förr än till våren. Och då menar jag att den bör vakna när våren är varm, inte den här kalla årstiden vi har nu.


För övrigt är jag långledig just nu och vädret har visat sig från sin sämsta sida. Framåt nästa helg verkar det bli varmare. Det är då jag börjar att jobba. Typiskt!


Jag börjar längta till pensionen. Det är är inte det att jag inte gillar mitt jobb, det är bara det att jag inte har tid att jobba. Det finns så mycket annat jag vill hinna med att göra.


 

Jag känner mig som den här gamla mopeden: Gammal, men i ganska gott skick ändå – och rätt så söt ;-)


Man talar om att höja pensionsåldern. För oss som nästan är framme vid pensionen, känns det som om man sprungit ett jobbigt maratonlopp och då man börjar skymta målskynket, så flyttar man det ytterligare några kilometer längre bort.



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards