oldmolly

Alla inlägg under september 2012

Av oldmolly - 28 september 2012 20:21

Uppifrån kan man betrakta allting på ett annat vis  

Ett djur (?) har ätit en massa skalbaggar och lämnat tillbaka det osmältbara i form av avföring


 

Ett höstlöv har ramlat i en vattenpuss


 

Fotogrfen själv på botten


... och så länken: http://fototriss.blogspot.se/

Av oldmolly - 23 september 2012 07:34

 När man är liten, ter sig ibland den stora världen som väldigt skrämmande. Att mata farliga drakar kan vara både spännande och vådligt; men även en liten människa kan visa stort mod. Vid sådana tillfällen kan naturligtvis mamma och storebror vara just det stöd man behöver, när man ska betvinga sin ängslan och ta närkontakt med monstret.


Om ni går in på detta videoklipp ser ni liten Tuva mata stora snabel-draken.



 



Av oldmolly - 16 september 2012 19:21

...  är en familj, som man kan få träffa ibland. Ju större desto bättre.


Här är utvalda delar av min tokiga, underbara familj.  

 

 


Men ibland blir det bara för mycket av det goda...

 

... och man somnar ifrån allt.

Av oldmolly - 9 september 2012 20:34

Naturen skapar många mönster


 

Mossa på sten

 

Havsskum

 

Ådring på tjärat virke


För flera exempel: http://fototriss.blogspot.se/

Av oldmolly - 7 september 2012 08:51

 ... är mina persikor mogna.


Trädet sattes förra året. I våras blommade det med de mest förtjusande små rosa, väldoftande blommor. Så här då sommaren är på sin ålders höst, mognade slutligen de stora gula frukterna med en lätt rosa anstrykning på kinderna. Och kan ni tänka er, de luktar och smakar precis som persikor ska smaka. Tänka sig! Trots att det har varit en ganska sval sommar, så blev de frukt. Vad kommer inte att hända, när det blir en riktig varm sommar?

   

Här är den inte mogen...

   

... men här!

   

Barnbarnet, Emelie, låter sig väl smaka



Av oldmolly - 2 september 2012 07:28

 ...bokstavligen.


Numera rekommenderas det att göra en JAS-beskärning (juli, augusti, september) av bl a äppelträd. Detta passar mig utmärkt, så när jag beskar äppelträdet nyligen, blev jag anfallen av en gaddförsedd galning. Helt utan orsak gav den sig på mig där jag stod bland blast och äpplen. Jag såg först inte, men jag kände direkt i knät, att här fanns en lättirriterad geting. När jag lyckades krångla mig ner bland alla grenar och löv, så jag den rackaren. Han satt fortfarande kvar och pumpade med energiska bålrörelser in gift på sidan av mitt arma knä.


Jag knäppte bort den med tumme och pekfinger, klättrade ner för stegen och gick in och tog fram tuben med Xylocain-gel (bedövande) och smorde ut den på den angripna kroppsdelen; men det smärtade rejält en god stund.


Nåväl, man är väl tuff, så jag fortsatte med mitt bestyr, utan att störas av flera giftiga odjur. Men på kvällen hade mitt arma knä svullnat upp rejält. Det hettade, var rött och svullnaden drog sig ner åt vaden och in i knävecket. Det måste ha varit en riktig monstergeting, som anföll mig. Sån tur att jag inte är allergisk mot getingar, för då hade jag nog mått riktigt tjuvens. Svullnaden försvann efter några dagar, men sedan kliade det, så jag ibland fick stanna upp och bara klia, klia, och klia. Mmmm, så skönt!

   

Som vanligt har jag varit sjukvårdare på diverse idrottstävlingar och vi har vid varje tillfälle under sommaren fått in personer, som blivit stuckna av getingar. Rackarns odjur! De anfaller ju helt oprovocerad

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards