oldmolly

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

November

Av oldmolly - 12 november 2012 18:53


   

Det finns så många som fördömer november - den är för mörk och för tråkig. Jag förstår inte vad de menar, jag älskar november.


Om den inte är för kall vill säga. Blir det redan i början av november snö och kyla, tycker jag att vintern kommer allt för tidigt.


Skogen luktar ruttnande löv och man kan gå långa promenader med hunden, under det att man funderar över meningen med livet och döden.


Detta gråa och milda ljus, som aldrig blir riktigt dager, det är så underbart. Det ger ett vemodigt skimmer, som förlåter att man inte har lust att klä sig i sina snyggaste kläder. Man kan lugnt ta något mjukt och bekvämt och klaffsa runt i gummistövlar, utan att behöva skämmas. Man kan tända stearinljus och dricka en kopp te, äta och dricka något gott i goda vänner sällskap.


Dessutom är jag född i november, på gränsen till december (precis som Orup) och då kan man väl inte förbanna denna ljuva månad, eller?


Det är bättre att tända ett ljus, än att förbanna mörkret.

 
 
Karin

Karin

13 november 2012 21:22

Din slutkläm är bra!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

 
Mita

Mita

16 november 2012 18:40

Får önska dig en skön och trevlig helg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
skånepågen

skånepågen

17 november 2012 10:14

Jag tycker att du har rätt. Tänd ljus i mörka November. Men månaden är nog ändå ganska trist.

http://aake.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

17 november 2012 11:01

Håller med dej helt, tänder värmeljus på eftermiddagen det är sååå mysigt.

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

18 november 2012 16:44

Så vackert skrivet om en höstmånad och jag delar ditt tänk där. Nog för att det är i oktober vi har det så. I november så har vi full vinter med skidor.... osv...

ha en fin söndag !

http://carri.bloggplatsen.se

 
Åke

Åke

20 november 2012 10:33

Det gäller bara att finna ljusglimtarna, men färgerna finns kvar uti naruren, dom försvinner inte och sedan dyker frosten upp och för att inte säga första snön. Nu är ju vi ute med hundarna ändå, men bara känna lukten gör en salig av allt löv du beskriver. Men det är en fin tid att fundera på livet också, över nära vänner, jag har en som är andra veckan i Uppsala.

http://www.nacka144.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards