oldmolly

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av oldmolly - 1 januari 2013 09:36

   

Före jul


Jag är ju en inbiten snö- och kylahatare, så jag uppskattar verkligen att vi slipper minusgraderna. Men jag måste ändå erkänna att den här ”värmen” kom något överraskande. Vanligtvis så brukar det ju alltid komma en ordentlig köldknäpp runt årsskiftet. I stället blev det en värmeknäpp. Nåja, jag välkommen, säger jag bara.


Nu tinar de enorma snödrivorna, om inte bort, så i alla fall decimeras de ordentligt. Under december har ju det största problemet varit var man skulle lägga den hopskottade snön. I stället inriktar jag nu mina krafter på halkbekämpning runt grinden vid ingången.


Som den födda pessimisten, så inväntar man ju bara den riktiga polarkylan, som enligt hela livets jävlighet (Murphys law) med största sannolikhet ligger och lurar runt knuten.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards