oldmolly

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av oldmolly - 20 februari 2013 18:35

   

 Den här bilden har inget med det aktuella receptet att göra, men det var en bild med mat (ett av barnbarnen äter). Jag inser att jag inte har så mycket mat-bilder. Det får jag ändra på.


 Senaste receptet gjorde succé - hos sonen åtminstone. När han messade och bad om receptet, var det enkelt att hänvisa till bloggen.


Så då gör jag väl ett nytt recept. Nedanstående gjorde jag nån vecka senare och både ”lilla gubben” och äldsta barnbarnent tyckte det var smaskens.


2 stora eller 3 små kycklingfilébitar i strimlor + 10 – 15 cm ganska tjock purjo, även den i strimlor, steks lite lätt i en gryta eller stekpanna.

Tillsätt 1½ dl Mango Chutney och 1½ tsk Mild Curry pasta.

Låt puttra med nån dl mjölk (kanske skulle man testa cocosmjölk här) samt 1 dl grädde.

Red av med lite idealmjöl utrörd i ytterligare 1dl mjölk.


Jag serverade med ris.


Smaklig måltid!


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards