oldmolly

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av oldmolly - 5 mars 2013 08:15

Nu har kärringen återhämtat sig från influensan så pass, att hon börjar bli sitt gamla griniga jag


   


Morgonens DN innehåller som vanligt lika mycket reklam som brödtext. Det mesta bläddrar man resignerad förbi, utan att ens ägna dem en blick. Men av någon anledning dras mina blickar alltid till HM´s reklam för deras kosmetik- och hygienprodukter. Det är väl färgerna på förpackningarna, som lockar ögat, antar jag. Jag läser vad de har att erbjuda denna gång, allt ser ju så nytt och spännande ut; men blir lika besviken som vanligt.


Tyvärr inga nya saliggörande produkter står att hitta i dessa nya lockande förpackningarna. Inget nytt, fantastiskt mirakelpreparat, som får mitt hår att för evigt bli mer glansigt, mindre grått och växa med dubbel hastighet. Ingen mirakelkräm som förvandlar min hy att se ut som en solkysst tonåring. Ingen hårborste som kan användas på ett hårömt barnbarn, utan att framkalla hjärtskärande skrik. Inget nagellack, som ombildar mina avbrutna naglar till lagom långa välfilade societetsnaglar. Inga krämer som omskapar celluliter till vältränade muskler. Ingen gugga som på riktigt suddar ut livets årsringar, rynkorna. Inga läppstift som får mig att se ut som om jag var född med naturliga färger. Ingen mascara som inte barrar av sig i ögonen och efter en dag sitter mera under ögonen än på fransarna.


Alla dessa förförande förpackningarna är ingenting annat än just vackra förhoppningar. Samma löften som tidigare, om än i nya förpackningar. De inger en bedräglig tro på möjligheten att bli vacker med hjälp dessa; men jag är luttrad, jag vet att allt bara är en fråga om falska löften. Ju mera jag kletar på mig, ju mer antar jag likhet med en surrealistisk tavla av Dalí.


Säkert säljer det mera att skapa nya förpackningar, än att ta fram helt nya produkter. Att hitta en ny produkt är ju inget som händer varje dag heller. Inte heller varje vecka eller månad. Knappt ens varje år. Brist på fantasi?


Och priserna sen! Mascara för 100 – 150 kronor! Minst! För en ytterst liten mängd svart, obeständig färg, som irriterar ögongen! Nä, tackar vet jag min naturliga look, den är i alla fall billig. Vi kan väl kalla den ”Sliten, dammig och naturlig antik”.


Jag försätter väl som jag alltid har försökt att göra, att odla den inre skönheten (sa hon, likt räven om rönnbären).





Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards