oldmolly

Alla inlägg den 13 april 2013

Av oldmolly - 13 april 2013 08:58

 ...och det är underbart!


Det händer mycket ute i världen; men det som just nu upptar det mesta av mina tankar är frågan: När kommer våren? Jag längtar, så jag nästan blir melankolisk.


Våren lär , enligt säker källa, vara på väg med stormsteg, är det inte härligt? Som vi har längtat! All snö kommer förmodligen att försvinna snart. Solen har den senaste tiden tärt ordentligt på snötäcket, själv har jag hackat med spaden i snödrivorna på tomten varje dag, för att hjälpa våren på rätt väg. I sydsluttningar är all snö borta; men där snön lagt sig meterdjupt i nordsluttningarna ligger den envist kvar. I går, när jag försökte ta mig fram i obanad terräng, fick jag fullt av kall, grovkornig snö i mina högskaftade gummistövlar.


I den lilla backen ner till garageplan, där vi ställer bilen, har snön smält dagtid och bildat rännilar i backen, som sedan fryst till under de kalla nätterna. Nere på själva garageplanen har smältvattnet samlats och eftersom tjälen fortfarande är kvar, kan inte vattnat rinna undan där och det har bildats en liten privat skridskobana där. Av denna anledning har jag inte vågat köra ner bilen, utan den har fått stå parkerat uppe på gatan. Dessutom har jag bytt dubbdäcken mot

sommardäck, det är ju dags för det nu, så att försöka köra upp bilen för isbacken ter sig inte lönsamt.


 

Men nu, som genom ett under, blir jag bönhörd. Regnat är som syra på snön och med stor sannolikhet kommer det mesta av snön försvinna de närmaste dagarna. Regntunnan är full efter nattens syndaflod och mina blommor tackar så mycket, bättre med regnvatten än det där hårda kranvattnet. Att jag blir blöt, när jag luftar hunden gör absolut ingenting, det är bara skönt. Då kan jag gå in och tända en brasa att sitta framför och torka. Äntligen är våren här?


Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards