oldmolly

Alla inlägg under augusti 2013

Av oldmolly - 29 augusti 2013 07:44

Nu har barnbarn nr 6 kommit.

 


Till på köpet har jag via en present (en mugg) fått veta att nr 7 är på G. Hitintills har jag fått heta Mommo, nu kan jag snart kalla mig Farmor också.

 


Undrar hur många man kan hålla reda på utan att blanda ihop dem?

Av oldmolly - 21 augusti 2013 08:32

 


Det verkar som någon har glömt att stänga av vattnet här. Det har runnit över. Eller...?


Av oldmolly - 14 augusti 2013 08:47

I morse pratade man om fenomenet ”övergivna sommarkatter”


Jag har aldrig träffat någon som lämnat in katt åt sitt öde efter att ha tröttnat på den, men jag tror visst att det finns de som gör så. Katthemmen dignar av hemlösa katter.


Men jag ser ständigt lappar uppsatta överallt, lappar där man saknar sin förrymda katt. Katter verkar ju ibland frivilligt lämna sina hem en längre tid. Någonstans haltar det. Var kommer alla övergivna katter ifrån och var tar alla saknade katter vägen.


Själv blev jag av med min, av hela familjen, älskade katt Caludia. Efter ett digert efterforskningsarbete under 3 veckors tid lyckades jag till slut hitta henne. Hon hade omhändertagits av någon, som trodde att hon var övergiven. Det är en mycket sällskaplig katta. Hon söker sig gärna till någon, som vill klappa henne. Dessutom är hon mycket verbal, hon går ofta i kring och jamar ljudligt, vilket kan låta som om hon är ledsen – och övergiven.


 

Claudia och dottern Tilda


Numera är Claudia 19 år och jamar värre än någonsin. Förmodligen för att hon hör ganska illa. Människor som gradvis får nedsatt hörsel, tenderar ju också att prata högre. Dessutom är hon ganska mager om benen med den äldre damens rätt, trots fri tillgång till mat. Hon har svårt att sköta pälsvården själv, vilken jag får hjälpa henne med – klippa bort hårbollar och sånt. Hon ser helt enkelt ganska ruggig ut, men verkar ändå njuta av livet. Risken att någon nitisk katträddare tar hand om henne är överhängande.


Skulle inte alla dessa överbelastade katthem med alla sina duktiga volontärer kunna fixa en hemsida, där man förhoppningsvis kan sammanföra alla de som har förlorat sin älskade katt med de förrymda katterna? Finns det redan en sån? I så fall man borde marknadsföra den mera och göra den känt för alla kattägare. Jag är övertygat om, att det finns massor av katter, som egentligen är saknade och inte övergivna, på katthemmen.

Av oldmolly - 11 augusti 2013 17:52

I våras, d. 22 maj närmare bestämt, togs dessa bilder på min vinrankas blomknoppar.

 


Nu hänger det massor av vindruveklasar i taket på växthuset. Har aldrig haft så många druvor som nu. De är inte riktigt mogna än, smakar lite syrliga ännu, men jag vet sen tidigare år, att de blir både söta och nästan kärmfria.

 

 

Av oldmolly - 10 augusti 2013 13:44

Förra helgen jobbade jag aom sjuksköterska på Ultra-maran (50 + 100km) som gick i Stockholm. Som gammal marathonlöpare vet jag ju, att man kan mycket mera än man tror, men jag blir ändå imponerad av dessa långlöpare. 5 mil skulle jag nog ha klarat, då jag var i form, men 10? Nja, det veté sjutton.

 

Kajsa Berg. Vinnare i damklassen.


 

Och så snabbast av alla och världsrekord på 100km (har glömt hans namn).


En av löparna fick ont i bröstet och hamnade hos oss i sjukvården. EKG´t visade vissa betänkligheter och löparen skickades därför till sjukhus för vidare utredning, som då visade eventuell hjärmuskelinflammation.


När jag i förgår åter pratade med denne löpare, som nu mådde något bättre, fick jag höra följande: ”Det var så frustrerande att bryta, jag var ju inte ett dugg trött i benen, jag hade ju bara sprungit lite drygt 6 mil”.


Kommentarer är förmodligen överflödiga här.



Av oldmolly - 3 augusti 2013 20:05


... det är väl ett av de mest fotograferade motiv. Lite lättköpta kan man kanske tycka; ”den gyllne timmen” med guldkant, skulle man kunna kalla det. Nåväl, erkänn att solnedgångar ofta blir vackra på kort. Men lite moln på himmelen eller markdis måste det vara, annars blir det inte lika vackert. Helt molnfritt är bara tråkigt.


Här kommer några solnedgångar från Gotland.


 

       

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards