oldmolly

Alla inlägg den 21 september 2013

Av oldmolly - 21 september 2013 21:16

Har varit ute och promenerat i två omgångar idag. Drygt två timmar på förmiddagen i skogen och längs havet. På eftermiddagen närmare tre timmar på landsbygden och uppe på Klinteberget. Nu känner jag faktiskt i kroppen, att jag rört ordentligt på mig, det var länge sedan jag kände det sist. Skönt att känna sig trött!


Men jag är inte ensam om denna känsla. Hunden ligger som en bättre begagnad wetexduk vid mina fötter.


Som vanligt fick kameran hänga med. Jag upplever så mycket mera, när kameran hänger med mig, då ser jag världen två gånger. Dels på vanligt sätt, dels genom objektivet. På så vis upptäcker jag detaljer jag annars inte skulle lägga märke till.


Sen är det minst lika roligt, när man kommer inomhus – då kan jag ju börja bildbehandla. Fotograferingen har därmed fått en helt ny njutning och skaparglädje.


Här följer några ”fynd” från dagens promenad.


                    

              


För att få bilderna på dessa skygga fåglar, skravar och grågäss, fick vi smyga i högt gräs. Det resulterade i att vi, när vi kom hem, fick plocka åskilliga fästingar. Mina hade som tur inte bitit sig fast ännu. Usch, jag avskyr, när någon äter på mig. Vad ska vi ha dessa otäcka kräk till? Men aldrig att jag tänker låte dem hindra mig från att vara i naturen, då har de ju vunnit.


   


Den här var lite tuffare än de andra och poserade snällt.
 



Solen höll oss sällskap hela dagen, men när vi närmade oss boden, började stygga moln dra in.


       


Nu sitter vi i boden med tända ljus, krämig potatissallad med rökt skinka och ett litet glas rosè. Livet är inte alls dumt!



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards