oldmolly

Alla inlägg under oktober 2013

Av oldmolly - 24 oktober 2013 16:29

De senaste dagarna har en ledsen katt hörts jama i nejden. Vi, grannarna och jag, lokalisera katten till toppen av en 20 – 25 meter hög tall. Efter att ha hört den flera dagar skickade grannarna, Birgitta och Tomas, efter en arborist, som kom och hämtade ner den.


  Här kastar han upp linor för att kunna fira sig upp med hjälp av dem.



 

Sen bär det av mot toppen.



 

Där uppe i toppen tar han sig tid att lugna katten (man kan ana fågelboet, som katten har legat i) och sedan stoppade han den i en medhavd tygpåse, som han bar över axeln.

 


Så här ser en katträddare ut:

 



Den kloke ägaren hade skrivit sitt telefonnummer i halsbandet.

 



Vi ringde...

 

...och hon kom genast. Vilken lycka!


Märkligt nog verkar han inte ha tagit så mycket stryk av att sitta däruppe i regn och rusk. Tur att det varit så varmt de senaste nätterna - och att det regnat lite, så han haft lite vatten. Enligt ägaren hade han varit borta i tio dagar. Vi/grannarna hörde honom första gången i lördags.


 

Räddaren/hjälten bjöds av grannen Anita på en kopp kaffe med kakor till som tack - förutom en liten penning för väl utfört arbete





Av oldmolly - 23 oktober 2013 12:58

Tänk så mycket skräp och onödiga prylar man samlar på sig. Jag har kastat så mycket och hur många gånger jag kört till soptippen, har jag tappat räkningen på. Jag har skänkt bort och jag har sålt, men ändå tycker jag att det är så mycket kvar. Ju större hus, desto mer samlar man på sig.


 

Inte har jag hunnit ta reda på frukt och bär, som trädgården har gett. Det är synd och skam.


Av oldmolly - 11 oktober 2013 20:21

...jag har bara inte haft så mycket tid över, att det har räckt till att blogga. Den närmaste tiden kommer det att vara på detta viset.


 

I mitten januari blir vi båtflyktingar (så kallas de som flyttat tvärs över Östersjön), vi flyr med andra ord storstadsregionen till förmån för lantlig lugn och ro.


Vi har nämligen beslutat att flytta till Gotland. För gott. Just nu går all tid till att förbereda inför flytten. Jag känner mig just nu superstressad och vet inte hur jag ska hinna med allt. Ser fram emot att slå mig ner på ön, som jag längtat till såååå länge; men vet inte hur jag ska hinna med allt innan dess.



Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards