oldmolly

Alla inlägg den 1 december 2013

Av oldmolly - 1 december 2013 17:32

Såg att temat för fototrissen denna vecka var "Utsikt".

Jag skulle behöva 100 fototrisser för att visa en bråkdel av min utsikter. Här kommer några:


 

Utsikt över Klintehamnsviken med morgonsol och skyar, som lovar snar åska



 

Utsikt över en havande kvinna



 

Utsikt över Koviksudden med hotande mörka moln
  





Av oldmolly - 1 december 2013 16:34

 

Jag håller på att försöka tömma frysen och se vad som dök upp: Frusna hjortron! De kommer från en snäll arbetskompis, som jag brukar byta med. Hon får svamp och jag får oftast just hjortron. Inget dåligt byte tycker jag.


Aldrig någonsin har jag plockat hjortron, kanske beror det på att jag är en flyttfågel från de sydligare nejderna. Svamp däremot, det finns ju jämt överallt. Nästan i alla fall. Idag t ex hittade jag trattkantareller. Inte så många; men jag letade  inte heller, jag bara "snubblade" över några på morgonpromenaden, som blev lite längre än vanligt - 2½ timme. Men jag hittade tillräckligt för att jag kan göra gräddstuvade kantareller på en liten varm macka. Mums!


Sen kan man ju äta våfflor med hjortronsylt till efterrätt.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards