oldmolly

Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Ständigt denna väntan

Av oldmolly - 26 december 2013 09:09


 Livet består till stor del av väntan. Julafton innebär mycket väntan. Att knäcken ska koka klart, att skinkan ska bli tillräckligt varm (runt 75 grader är det väl?). Vi väntar på att matens ska serveras. Vi väntar på det där tv-programmet, som vi gärna vill se (Kalle Anka?). Och vi väntar på tomten och julklapparna, i alla fall gör barnen det.


 

Är inte maten klar snart?

 

 

 

Det finns de som förstår att ta de lugnt. Väntan är inget problem här.

 

 

 

Vänta med godiset till EFTER maten!

 

 

Väntan kan också vara en stilla stund för eftertanke

 

 

 

Eller så kan man göra fula grimaser

 

 

 

Eller stöta kula med osten

 

 

 

Här är én som väntar på 2 nya tänder

 

 

 

Ibland blir det lite tråkigt att vänta på tomten

 

 

 

I brist på annat kan man ju reta syskonen lite

 

 

    

Eller kittla syskonbarnen

 

 

 

Även de större "barnen" tittar efter tomten

 

 

 

Men var är han egentligen?

 

 

 

Och så kom han då till slut

 

 

 

Äntligen julklappar!

 

 

 

Klart att tomten ska ha en kram

 

 

... och en till.

 

 

Men, vänta nu... den där tomten känns lite farlig

 

 

 

Tryggheten finns i mammas famn

 

 

 

Den där chocken kräver mycket tröst

 

 

 

Vinka till Tomten så kanske han går

 

 

 

Ja, men det kanske jag vågar

 

 

 

Julklappar kan användas på många sätt

 

 

Hjälp att öppna är välkommet ibland

 

 

 

Sen efteråt blir man sååååå trött.

 

 

 

Både stor...

 

 

och liten

 

 

 

Hej då.


Nu börjar väntan på nästa jul.

 

 


 
 
Åke

Åke

27 december 2013 06:24

Trevligt att familjen är samlad :) God fortsättning!

http://nacka144.se

 
Ingen bild

Pelle

27 december 2013 15:12

Hej.
Fin och välskriven blogg du har med vältagna bilder.

Hoppas knäcken och all julmaten blev bra.
Och att inga plomber fastnade i knäcken?

Trevlig helg.
/Pelle

 
Karin

Karin

28 december 2013 06:21

Javisst är det en evig väntan, och den har du fotat så fint!
Tyckte att tomten var snarlik den som besökte oss:-)))
GOD FORTSÄTTNING och ETT GOTT NYTT ÅR!
Nu drar vi till sommarstugan några dagar, och passar samtidigt på att hälsa på min lillasyster i Småland.
Kramis Karin

http://pixelmojan.se

 
Skånepågen

Skånepågen

30 december 2013 09:55

Gott Nytt År och nu ser vi fram emot nästa. För dig blir det väl "nya" vyer om jag fattat rätt.

http://aake.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 januari 2014 21:15

Vilka för-väntningar, förväntningar och vanliga väntningar julen består av.:-) En härlig men ibland laddad tid.

Önskar dig en riktigt god fortsättning på det nya året!
Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Åke

Åke

5 januari 2014 18:02

Hur långt slängdes osten ?

http://www.nacka144.se

oldmolly

6 januari 2014 08:37

Äsch, du vet, det där med att stöta kula har aldrig varit min grej. Så det blev bara till matbordet. Jag är mera för marathonlöpning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oldmolly - 10 september 2015 08:00

Jag går en promenad varje dag, oftast blir det ner till viken och runt denne. Men så finns det dagar, då jag vill gå på ett annat ställe. Ett ställe som jag tycker särskilt mycket om och som jag inte går på varje dag. Därför tog jag bilen och åkte en...

Av oldmolly - 1 september 2015 11:30

Att slösa bort en dag på stranden är inte helt fel.     Jag har fått låna en liten båt med aktersnurra under sommaren. Underbart! i bakgrunden syns St Olofsholm och längst bort Cementen i Slite.     Åkte ut med äldsta barnbarnet och hen...

Av oldmolly - 28 augusti 2015 08:53

Jag har haft semester från denna blogg under sommaren. Det fina vädret och trädgården har främst fått min uppmärksamhet.   Men sen måste jag erkänna att jag har fått en ny favorit. Instagram har stulit både tid och intresse. Det är ju så enkelt a...

Av oldmolly - 25 juli 2015 08:07


Sommar på Gotland betyder massor av besök av vänner och släkt. Det finns ingen tid att sitta ner och blogga.     Här är Cornelia med sambo och minsta dottern. Cornelia är min näst yngsta. Besök från fastlandet är alltid välkommet. Livet känns ...

Av oldmolly - 6 juli 2015 09:53


Här ser ni två av männen i mitt liv – min son och sonson.     Det finns flera ;-) ...

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards