oldmolly

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av oldmolly - 4 maj 2014 21:41


Jag saknar förmågan att sova länge på morgonen – på gott och ont. Det onda består i att jag aldrig kan sova ut efter en sen kväll. Det goda är, att jag får vara ute i naturen, när den är helt fräsch och obegagnat.

Dessa bilder är från en sådan morgonpromenad. Klockan är här någonstans mellan 5 och 6. Endast jag, hunden och fåglarna. Det är livskvalitet det!


 

Sädesärla



 

Storskarv



 

Svanor är alltid lättfotograferade, jag vet, men den här var så stöddig, så jag kunde inte låta bli.



   

Gravänder. I luften och i vattnet.



 

En kraftigt förstrrad rödhake. (därav den dåliga skrärpan).



 

 

 

Detta domherre-par besöker oss varje morgon. Där jag bodde förut såg jag aldrig domherrar, så jag blir lika glad varje gång de kommer. Det verkar som hanen håller koll, medan honan äter. De håller ihop troget, först anländer hanen och meddelar detta genom sin entoniga vissling. Som om han säger: "Kom älskling, kusten är klar!" Hoppas att deras förhållanden resulterar i nya små domherrarr.










Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards