oldmolly

Alla inlägg under oktober 2014

Av oldmolly - 7 oktober 2014 17:56

Vid middagstid smällde det.

 

Hade jobbat natt och försökte sova. Kändes som hela huset hoppade till. Sprang upp och tittade ut ur fönstret, men allt såg ut som vanligt.


 
   Framåt kvällen berättade de på gotlandsnytt, att det var en ljudbang. Ett flygplan hade gått genom ljudvallen och det antyds att det var ett svenskt plan som jagade bort ett ryskt.


    
Vad är det som händer? Fortsättning följer - kanske.


Av oldmolly - 5 oktober 2014 08:55

... minst en timme


I fredags var jag hos en kollega, Anne-May, som har två hästar. Hon hade inviterat mig att rida på en tur med henne i trakterna av Västergarn. Och vad är väl en ridtur i skogen? Jo, det är alldeles underbart!


Det är nu 1½ år sedan Kjell dog och jag har inte suttit på en häst sedan dess. När han levde kunde jag ju rida precis, när jag ville. Jo, jag vet, det finns ridskolor. Men det är inte riktigt samma sak. Jag gillar friheten att rida i skogen och friheten att inte lyda under en ledare.


 

Här är inte jag med på bild


 

men väl här



Med på ridturen följde även ”Rumba” och hans matte. Rumba är en islänning, som tyvärr har fått fång, men vi märkte inget av det på turen. Så vi var således tre mogna tanter på en höstlig tur i den gotländska naturen.


Jag har lite träningsvärk i den yttre bäckenmuskulaturen, låren och ryggen; men det känns bara skönt. Finns det skönare värk än träningsvärk?

Av oldmolly - 4 oktober 2014 08:44

Hösten är så vacker. Det är nog den tiden det är roligast att fotografera. Någon som orkar titta?


På Internet förekommer så många vackra fotografier, inte lätt att tävla med alla duktiga fotografer. Men jag kan ändå inte låta bli att visa några från en morgontur tillsammans med hunden här om dagen. Bilderna är tagna på Gotland i traktern av Hellvi.


Någon måste jag ju få visa mina alster för.


     

     

    

     

 

    

 


  

 

 

 

   




Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards