oldmolly

Alla inlägg under november 2014

Av oldmolly - 4 november 2014 10:26

Låt mig visa lite från loppet i lördags innan det blir inaktuellt.


Vädret var grått och disigt, några regnstänk bidrog till att det kändes lite kymigt. Banan var 10 kilomter lera och backar Ganska jobbig alltså - precis som det ska vara. Sammanlagd var det ca. 200 löpare, som ställde upp.


Här står stora klassen klara för start. Dottern syns till höger bakom killen i vit tröja. Hon i lila tröja och kortbyxor är Petra Kindlund, som vann damklassen.



Även gänget från "Mot alla odds" tog sig runt.

 

 


Här kommer damsegraren

 


Här är en av de ledande herrarna. Kolla ansiktsuttrycket!

 



Gratis lerinpackning ingick i anmälningsavgiften...

 

 

... vilket alla verkade uppskatta.



Dottern då?

Jo, hon tog sig runt. Men med ett skadat knä blev tiden (ca.1:20) sämre än hon hoppats.

 



Men desto gladare var sjukvårdarna, som i övrigt inte hade så mycket att göra.

 



Vi damsög badkaret i stället för att spola ur det.

 




Av oldmolly - 2 november 2014 22:12

Nä då, det är inte så farligt.

Men när jag la upp veckans skörd av bilder, upptäckte jag en lustig sak -  att väldigt många var röda.

Så...

välkommen till Röda Rummet!

 

Nyponen lyser rödare nu, när löven har fallit


Rött har mer personliga associationer än någon annan färg. Färger, speciellt de naturliga färgerna, relateras ofta till årstider och rött måste väl stå för höst.


 

Årets skörd av chili

 

 

Fortfarande finns det hösthallon kvar

 

 

 

Soluppgången är ofta röd i dessa dagar

En vän till mig är sjöman, han brukar citera: Red sky in the night is the sailors delight. Red sky in the morning is the sailors warning.


 

Rött är färgen för eld och blod, energi, fara, styrka, kraft och beslutsamhet, samt även passion, begär och kärlek.


 

 

Den röda färgen förknippas också med fara


 

De sista äpplen och tomater från trädården

 

När folk ser rött tenderar deras hjärtan att slå snabbare Rött fångar därför snabbt folks uppmärksamhet.

   

Min lampa i köksfönstret,

den första lampan jag tänder på morgonen. När världen utanför är kall och grå av morgondis, så lyser min lampa rött och skänker mig en känsla av värme.

.





Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Skapa flashcards