oldmolly

Alla inlägg den 17 maj 2015

Av oldmolly - 17 maj 2015 08:13


Har gått en guide-kurs under den gångna terminen. Inte för att jag allvarligt överväger att bli guide; men jag vill gärna lära mig mera om Gotland. Och så tycker jag det är så kul att söka kunskap. I alla fall när man väljer själv vad man vill lära sig.


 

Nästa termin ska vi koncentrera oss på övriga Gotland, den här har vi koncentrerat oss på Visby. Vi gjorde bland annat ett besök i en affär, som tillverkar smycken av fossiler och så har de en liten utställning av de extra fina fossiler, som de hittat. Jag har, som så många andra här på Gotland, en egen samling av fossiler och tycker de är vackra.


 

Det här är en trilobit, ett riktigt praktexemplar. Visst är den fin? Den skulle jag gärna ha, men jag fortsätter väl att leta. Älskar att gå på stränderna och leta. Det är så rogivande.


 

Min man sa alltid, när han var frisk, att man kunde sätta av mig på en strand på morgonen och när man kom för att hämta upp mig på kvällen, gick jag fortfarande med rumpan i vädret.

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards