oldmolly

Alla inlägg den 6 november 2013

Av oldmolly - 6 november 2013 17:17


Nu har jag städat, kasserat och slängt en massa, stylat, putsat och polerat. På söndag och måndag är det dags för visning av vårt hus inför försäljningen. Jag tycker ju att mitt hus är ett av de bästa i världen, näst efter mitt nya på Gotland förstås. Hoppas att flera kommer att tycka som jag. Att sälja sitt hus och vara beroende av att pengarna ska strömma in är lite skrämmande - tänk om ingen är intresserad.



 

Södra gaveln med växthuset, som man kliver rakt ut i inifrån huset

 

 

 

Så här ser utsikten ut från vardagsrummet. Trädgården på baksidan och Vallentunasjön

 

 

 

...och så här ser huset ut från andra sidan av sjön.

 


Förra helgen, när jag krattade löv på tomten, var det två par som gick på allmänningen vid baksidan av staketet utanför tomten. Jag såg ju att de tittade på huset. Det ena paret och jag började prata och de frågade, om de fick komma in i trädgården och titta. Visst fick de det. Sen frågade de om de fick komma in i huset, och det fick de med. Hoppas att de är intresserade spekulanter sen.


Det står nu en ”Till Salu-skyllt” utanför grinden. Jag ser ju att bilar stannar till utanför och kör sakta förbi, så om inte annat finns det en del nyfikna. De närmaste dagarna kommer jag att lägga all krut på den sista finslipningen.


Håll tummarna!

Presentation


Titta även in på http;//kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Välkommen


Ovido - Quiz & Flashcards